vrijdag 5 augustus 2011

Terug in Kampala

Niet dat het in de krant heeft gestaan of op de televisie is geweest, maar het is in Lottum toch niet helemaal onopgemerkt voorbijgegaan dat we weer even op bezoek zijn geweest. Ik heb Chrit Peeters getroffen, Frans Gommans, Henk Martens, Jan Clevers, Henk Hendrix (en hun dames natuurlijk: Annemie, Ria, Christien, Mia en Nelly) en bijna Mari Clabbers, die tegenwoordig Marc heet en in Grubbenvorst woont, de overloper. Grubbenvorst, rijmt op Bubbelworst. Dat was toch de vijand vroeger? Ik weet het, de tijden veranderen, we  moeten vrienden zijn tegenwoordig en men zegt dat de tijd alle wonden heelt, maar wat deed het pijn vroeger als RKLVV weer eens verloor van RKGFC.

Met mijn oude jeugdvriend René Breukers heb ik getelefoneerd en gemaild over de reünie van onze lagere schoolklas die hij al een paar jaar lang aan het voorbereiden is (zullen we eens op 2012 mikken René?).

Waar we ook erg van genoten hebben: we mochten ’s woensdagmorgens meetennissen op de Kraaienhof met Chrit en Jessy, Chène en Paula, Leej, Pierre, Hem (bij wie we ook thuis een gezellige middag hebben doorgebracht), Sef, Piet, Engelien, Sjef en nog een heel stel andere topsporters. Bedankt jongens en meisjes, dat was erg gezellig. Tot volgend jaar.

We hebben eindelijk ook eens de Houthuizer molen van binnen gezien en zijn daar rondgeleid door Henk Martens en Jeu (Kuëb) Vergeldt. Dat was erg interessant en gezellig, niet in het laatst vanwege de lekkere koffie en molenkoek, geserveerd door mijn kleine nichtje, Mieke Vorstermans – Nijssen.


Op de 31ste verjaardag van mijn nichtje Ankie hebben we in de Kroe~tpers feest gevierd met diverse Nijssen en Versleyen familieleden en hun vrienden en vriendinnen.

Bij Jan en Annemie Muijsers zijn we op bezoek geweest naar aanleiding van de gedichtenwedstrijd van een tijd geleden op dit blog en met Noud Keltjens en Jan van Horck hebben we even bij d’n Hook op het terras wat bij-geouwehoerd. Peter van Bakkese Wiel heb ik op straat getroffen, Bart Seuren heb ik even gesproken en Sjaak van Klómpen Dris en Riek Clabbers heb ik getroffen in de supermarkt van Paul Keltjens in Brokeze.

Een aantal geëmigreerde Lottummers die ik ontmoet heb: Arie Snellen, Chène Vergeldt, Jan van Deelen, Bernard Driessen en niet te vergeten Marjan van d’n Edah.

Een nostalgische ervaring was het bezoek aan het pand van Lozeman, waar, behalve de winkel, niets meer terug te vinden was van het huis van Harrie en Gretha Jonkers, mijn oom en tante.

Een leuke ervaring was het contact met Leon Nelissen uit Venray, die een paar stukjes uit mijn blog gebruikt heeft om de 85ste verjaardag van zijn moeder, Mil Keiren, op te vrolijken.

Minder uitbundig was het bezoek aan Ger en Nel Peters, waarbij ik, een wonder daargelaten, afscheid heb genomen van Nel. Als jullie dit lezen: allebei veel sterkte toegewenst.

En bij al deze ontmoetingen zijn me weer diverse mooie oude Lottumse woorden ingevallen of ingefluisterd, maar daar zal ik een dezer dagen op terugkomen. Ze staan al in de lijst.

Erg leuk om weer eens in Lottum te zijn en die mensen te ontmoeten en ik kijk al uit naar 1 juli van volgend jaar, als ik met pensioen ga en we ons voorgoed in de buurt komen vestigen.

Geen opmerkingen: