zondag 31 augustus 2008

Mijn boom


Iedereen in Lottum moet mijn boom wel eens gezien hebben: die hoge Italiaanse populier bij het huis van Mie Nijssen in Houthuizen, een paar meter van de Grubbenvorsterweg af.
Hoezo mijn boom?? Is die niet van Nijssen dan? Eigenlijk wel natuurlijk, maar het is toch een beetje mijn boom omdat mijn pa hem geplant heeft op de dag dat ik geboren ben, 3 juli 1947.


Een paar meter van die boom af kwam ik op de wereld, in het opkamertje van de boerderij van Nijssen, waar mijn ouders tijdelijk inwoonden tot hun huis aan de Horsterdijk klaar was.

61 Jaar oud is hij dus al, die boom. En dat is niet mis, want zo'n populieren worden meestal niet ouder dan een jaar of 30. Het werd dus hoog tijd om eens een foto van ons twee oudjes te maken, voor hij omkiept. Of ik.

En dat hebben we begin augustus even gedaan, zie foto.

Waarom zo’n watje van een Italiaanse populier en geen stoere Limburgse eik? Ik weet het niet, vergeten te vragen, ik doe het er maar mee. Willen jullie allemaal wel een beetje voorzichtig rijden daar?

Geen opmerkingen: